неделя, 13 март 2016 г.

(Без)обидни козметични заблуди

Какво си мислим за козметиката, а не трябва


Козметиката е повече удоволствие и грижа, отколкото вид лечение. Въпреки това обаче сме склонни да създаваме митове около нейното действие, упорито да вярваме в рекламните послания и да определяме козметичните си навици според тях. Като тези: красива жена с безупречен тен обещава от огромен билборд 100% заличаване на бръчките. Друга с развети от вятъра коси гарантира двоен обем и прическа, която ще устои на жега и дъжд. Напъпили устни (благодарение на магически балсами), мигли като четки (заради спирали с космически технологии), кремове с биоекстракти от недокоснати от човешка ръка хималайски растения със сложни латински имена и едносрични местни названия...

Истината е, че много от разпространените "правила" за приложението и резултатите от козметичните продукти, както и за законите в този вид бизнес, съвсем не са такива, каквито си мислим. И колкото по-скоро сме наясно с това и приемем истинската козметична реалност, толкова по-адекватно можем да избираме продуктите, които наистина да ни вършат работа.
Кремовете за лице променят типа кожа
Много хора смятат, че ако имат суха кожа, достатъчно е да измажат една кутия силно хидратиращ крем върху лицето си и нещата ще се оправят. Докато употребявате подходящия за вас крем, кожата наистина ще е хидратирана, но и пауза от няколко дни е достатъчна, за да върнете нещата в изходна позиция. Кожата ви си е суха по рождение, а продуктите компенсират нейните несъвършенства, но няма как да ги премахнат. Когато ви е студено и обличате палто, това не значи, че то ще ви излекува завинаги от усещането за студ, нали?
Фон дьо тенът пречи на кожата да диша
Първо, в козметиката вече отдавна има най-различни видове продукти за добър тен. За ежедневна употреба по-добрият избор са тониращи продукти с различна покриваемост – т.нар. BB, CC и DD кремове, които придават лек цветен нюанс, без да променят цвета на кожата драстично. Второ, съвременните фон дьо тенове са създадени със специални формули, които защитават и балансират кожата.

Медицинската козметика е по-сигурна
Изискванията към марките, които продават продуктите си в аптеки, и тези, които разчитат на козметични магазини, са еднакви. Позиционирането в аптеката за голяма част от марките е заради други специализирани дерматологични продукти, които те произвеждат. Биокозметика и медицинска козметика са две различни неща, като това не пречи, разбира се, да съществуват марки, които да покриват и двете категории. И невинаги високата цена е гаранция за високо качество.
Био- и натуралната козметика е по-добра от конвенционалната козметика
Става дума за различни подходи. Химическата индустрия разполага с различни съставки и формули, които се прилагат с достатъчно тестове, за да можем да им се доверим. Био- и натуралната козметика се развиват много бързо в последните години и предлагат адекватно действаща грижа. По-добре избирайте според действието на даден продукт, вместо да вярвате априори само на единия или другия тип козметика. То е като с гардероба: не носите само маркови или само скъпи дрехи. Заблуда е също и че натуралните козметични продукти не могат да предизвикат алергии.
Продуктите срещу ефекта на стареенето премахват бръчки
Искаше ми се да е вярно, но не е. Кремовете, серумите и маските могат силно да хидратират кожата и така да неутрализират фините линии, получени вследствие на дехидратация. Те обаче няма как да преодолеят времето и гравитацията. Няма крем, който да свърши работата на филърите, защото той няма как да достигне толкова надълбоко в кожата. С по-дълбокото третиране се занимават мезотерапията и естетичната дерматология.

Серумите, околоочният контур и бустърите са ненужни
Факт е, че преди десетилетия хората не са разполагали с тези козметични "новости". Днес обаче живеем в далеч вредна среда. Серумите, бустърите и консилърите са специфични продукти, които концентрирано дават на кожата витамини и действат като спешни инжекции за възстановяването й. Околоочните кремове пък са съобразени с особено тънкия и чувствителен контур около очите и не трябва да се заместват от обикновения крем за лице.

Рекламите на козметичните продукти лъжат
Не точно. Те създават настроение, в което избираме дали да повярваме. Добрата страна на рекламата в козметиката е, че тя бързо може да ви ориентира в това дали съответният продукт е за вас – като погледнете слабичките тийн модели в рекламите на CK например, веднага сте наясно, че ароматите от този бранд са по-скоро за синовете и дъщерите.

Нишовата парфюмерия е задължително най-добра
Това дали един аромат е нишов се определя най-вече от начина му на производство, количествата и местата на продажба. Нишовите са продукт на по-малки компании, често се правят по класически стари технологии и в бутикови количества, което ги прави специални. Факт е, че често са по-трайни, по-нетрадиционни като развитие и експериментират повече с уханията. В големите и известни брандове обаче също, макар и все по-рядко, се създават уникални аромати, които заслужават внимание. И, да, истина е, че нишовите аромати не се интересуват от трендове, докато останалите следят предимно тях.
Антицелулитните продукти не работят
Работят, но няма как да прескулптурират тялото за месец-два. Целулитът си е заболяване, което се третира с диета, спорт и процедури. Козметиката е малка част от целия процес и цели да хидратира кожата и да раздвижи мастните натрупвания. Не си мислете, че колкото повече щипе продуктът, който ползвате, толкова по-гарантирано топи целулитните депа. За да има наистина ефект, програмата за намаляване на целулита трябва да е направена от професионалист и да се следва продължително, не кампанийно. Мазането месец преди морето не върши работа.



източник: http://www.capital.bg/

Няма коментари:

Публикуване на коментар